11 Mayıs 2015 Pazartesi

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Tedavisi

DEHB hem tıbbi hem de psiko-sosyal tedavi yöntemlerinin bir arada kullanılmasını gerektiren bir

sorundur. Bu çocuklar için bireyselleştirilmiş özel eğitim programları planlanmakta ve yaşanan sorunun çocuğun akademik ve sosyal yaşamını etkileme yoğunluğuna bağlı olarak, çocuğun ihtiyaç duyacağı yoğunlukta uygulanmaktadır. Planlanan özel eğitim seanslarında dikkat ve konsantrasyon süresinin ve kalitesinin arttırılması, bedensel koordinasyonun sağlanması, hareketliliğin kontrol edilmesi, masa başı çalışma süresinin arttırılması, uygun çalışma yöntemlerinin öğretilerek çalışma becerilerinin geliştirilmesi, dürtü kontrolünün sağlanması, planlama ve organizasyon becerilerinin geliştirilmesi, yönerge alma ve uygulama becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

DEHB’si olan çocuklar için tedavi planı yapılırken bir çocuk psikiyatristi ile pedagog/psikoloğun işbirliği oldukça önemlidir. Çünkü bu bozukluk zaman zaman ilaç tedavisi ile psiko-pedagojik tedavinin bir arada yürütülmesini gerektirir. Belirtilerin şiddeti, kontrol edilebilirliği, çocuğun yaşı, ailenin yapısı ve çocuğun zeka seviyesi tedavi planının oluşturulmasında belirleyici olmaktadır. Bireysel tedavilerin yanı sıra, benzer özelliklere sahip olan çocukların katılımı ile sürdürülen grup çalışmaları da DEHB tedavisinde çok önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle grup içinde yaşadıkları uyum ve kontrol problemlerinin çözümünde grup çalışmaları çok etkili olmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder